الخميس، 3 يناير 2013

الجزء الثالث - الحلقة العاشرة

الحلقه العاشره



وقفنا المره اللي فاتت عند لما هبه واحمد
وصلوا الفندق ورنت هبه علي كريم عشان تنزل وكريم رن عليها
فوهي خارجه من اوضتها حصل ايه




تعالوا يلا نعرف




تفتكروا






ايه اللي حصل






هقولكم انا حصل ايه





لقت كريم واقف قدام الاوضه ومعاه بوكيه ورد
شكله رقيق جدا
طبعا بتقوا جواكم هو جابه منين
دلوقتي تعرفوا مستعجلين ليه




تعالوا نشوف رد فعل نور





نور اول ماشافت البوكيه ابتسمت واتكسفت اوي

تعالوا نشوف قالوا ايه :

كريم : اتفضلي يانور
نور : دا ليه انا

كريم : اه ليكي والله جايبه ليكي مخصوص
نور : ربنا يخليك ياكيمو
بس جبته امتي
كريم : كنت موصي عليه من بعد لما وصلنا الفندق
نزلت روحت محل ورد وطلبت منهم بوكيه رقيق
واديت ليهم العنوان
بتاع الفندق
ورقم الاوضه وجالي البوكيه قبل ماهبه ترن بشويه
هي دي الحكايه
نور : اهااااااااااااااااا
عرفت
كريم : هههههههههههههههههههههههههههه
يارب يكون عجبك
نور : اوي والله شكله رقيق اوي
كريم : بجد يانور
نور : اه والله
بجد بشكرك جدا ياكيمو
كريم : بتشكريني علي ايه بس
انا اللي بشكرك علي انك قبلتي البوكيه مني
نور : وايه اللي يخليني ماقبلش البكيه منك
كريم : اه كان خوف وخلاص
بس الحمد لله ماحصلش
نور : ههههههههههههههههههههههه
لاء ماتخفش عمري ماكنت هعمل كدا ابدا
كريم : طيب الحمد لله
يلا بقي عشان ننزل للجماعه
نور : ثواني احطه جوا في الاوضه
وانزل معاك
ولو تحب تسبقني وتنزل مفيش مشاكل
كريم : لاء طبعا هستناكي وهنزل معاكي
وانا هستعجل ليه
نور : اوك ثواني هدخله واجي


دخلت نور اوضتها وحطت البوكيه وخرجت من الاوضه
عشان تنزل مع كريم ونزلوا سوا



كان احمد وهبه قاعدين في المطعم مستنين كريم ونور
ينزلوا عشان يتعشوا سوا



وشويه ودخل كريم ونور المطعم وقعدوا معاهم




احمد بص اوي لنور


ونور بصت لاحمد وهي محرجه
وفي نفس الوقت مضايقه جدا عشان احمد وهبه من الصبح بره سوا



اتعشوا كلهم وقعدوا يتكلموا كلهم مع بعض وبعدها قالوا
نخرج نتمشي شويه علي البحر ونرجع ننام



وفعلا خرجوا كلهم سوا واتمشوا وقعدوا علي البحر شويه
يتكلموا ويضحكوا ويلعبوا ويهزروا
وبعدها قاموا وروحوا عشان يناموا
ووصلوا الفندق وكل واحد فيهم طلع اوو\ضته عشان ينام



بس هبه بعد ما دخلت اوضتها راحت مريحه شويه
واتصلت بكريم وقالتله فوت عليا شويه
عشان مش قادره اجي ليك مجهده جدا



وفعلا كريم راح لهبه وقعدوا سوا يحكوا سوا اللي حصل معاهم طول اليوم
وهما بيتكلموا





حصل ايه تفتكروا






فكروا كدا شويه







تعبتوا





طيب هقولكم انا





دعاء دخلت عليهم الاوضه واتخضت اول لما
لقت كريم قاعد مع هبه
واتاسفت لانها مكنتش تعرف انه هنا




وكريم استاذن عشان يروح اوضته
وكريم راح اوضته قعد مع مازن يتكلموا سوا ويهزروا
وهما بيتكلموا مازن نام من كتر التعب


وكريم خرج قعد في البلكونه وشرح شويه مع نفسه




اما احمد قعد في اوضته وريح شويه وهو بيفكر ياتري ايه اللي حصل بين كريم ونور
طول اليوم ةكان مضاق جدا
وحاسس بالغيره عليها من كريم
بس مش قادر يعمل حاجه
وكان مضايق عشان ماقدرش يقعد معاها طول اليوم
وكان محتار يكلمها ولا لاء
ورجع قال بلاش احسن تكون نامت
وفي نفس اللحظه وهو بيفكر في انه يتصل بيها بس كان متردد
لقي موبايله بيرن





تفتكروا مين اللي بيتصل بيه






اكيد هتقولوا نور






فعلا هي نور
تعالوا نشوف قالوا ايه سوا :

احمد : الو
نور : ازيك يااحمد
احمد : الحمد لله
ازيك يانتي يانور
نور : الحمد لله يااحمد
لسه صاحي يعني
احمد : اصل مجاليش نوم لسه
وانتي كمان لسه صاحيه لسه
ايه اللي مصحيكي لحد دلوقتي
نور : مفيش ماجاليش نور بس
احمد : اهاااااااااااااااااااااااا
نور : قولي بقي اخبار خروجتك ايه النهارده
(كانت هتموت وتعرف)
احمد : الحمد لله كويسه
وانتي اخبار خروجتك ايه (هيموت ويعرف)
نور : الحمد لله
احمد : اتبسطي فيها
نور : يعني الحمد لله
وانت اتبسطت في خروجتك
احمد : اه الحمد لله
لذيذ اوي كريم صح ( متغاظ علي الاخر )
نور : اه طيب اوي ودمه خفيف
وهبه برضه عسوله ودمها خفيف صح
( متغاظه ومولعه علي الاخر )
احمد : اه لذيذه وطيبه خالص
نور : اه طبعا مش اخوات
لازم يبقوا زي بعض
احمد : اه اخوات وطالعين لبعض خالص
نور : اه جدا خالص
انت هتقولي
( مولعه علي الاخر )
احمد : ايه مالك كدا
نور : انا
مالي
منا كويسه اهو
فيا ايه يعني
احمد : ( مبسوط اوي من جواه عشان حاسس بغيره نور عليه
وفي نفس الوقت مضايق لانها لسه منستش حبه مع ان حبهم محكوم عليه بالاعدام )
هو انا قولت حاجه
بطمن عليكي بس
نور : انا كويسه خالص
والحمد لله
احمد :يارب دايما يانور تكوني بخير
نور : ربنا يخليك يااحمد
احمد : ويخليكي يانور
نور : تسلم يااحمد
احمد : وتسلمي يانور



وهما بيتكلموا لقت نور حد بيتصل وبقي علي الانتظار

فقالت لاحمد ثواني اشوف مين علي الانتظار


احمد قال جواه هيكون مين غيره
اكيد كريم


نور لقت كريم بيتصل بيها ولما لقها بتتكلم واتحط علي الانتظار
فقل علي طول

نور : انا معاك يااحمد
احمد : اوك يانور
فيه حاجه ولا ايه
نور : لاء دا كريم تلاقيه كان بيرن ولا حاجه
او بيتصل
مش عارفه
هبقي اتصل بيه بعد لما نخلص كلامنا
احمد : اوك يانور
انا هقفل انا بقي
( وكان مضايق جدااااااااااا )
نور : ( حست ان احمد اضايق )
هتقفل ليه

احمد : مفيش حاسس اني عاوز انام
عاوزه مني حاجه قبل ماقفل
نور : لاء شكرا يااحمد
خلي بالك من نفسك
احمد : حاضر
وانتي كمان يانور
نور : حاضر
تصبح علي خير
احمد : وانتي من اهل الخير
سلام
نور : سلام
بعد لما نور قفلت مع احمد



قالت اتصل بكريم اشوفه كان عاوز ايه
وفعلا اتصلت بيه



كريم لقي موبايله بيرن جري لقي نور بتتصل ففرح اوي
ورد عليها بسرعه


تعالوا نشوف قالوا ايه :

كريم : الو
نور : ازيك ياكريم
كريم : الحمد لله يانور
اخبارك ايه
نور : الحمد لله تمام
اخبارك انت ايه
كريم : الحمد لله تمام اوي
نور : طيب الحمد لله يارب دايما
كريم : الا قوليلي كنتي بتكلمي مين
( كان متوقع انها هتقوله احمد )
نور : دا احمد كلمته قولت اشوف اخباره ايه
عشان متكلمناش من الصبح
كريم : اها
واخباره ايه
نور : ( باستغراب )
الحمد لله كويس
صحيح كنت بتكلمني
كنت عاوزه حاجه
كريم : لاء عادي قولت اكلمك شويه قبل ما انام
نور : اها
كريم : اتبسطي النهارده في الخروجه
نور : اه الحمد لله كانت حلوه
كريم : الحمد لله
ايه نظامك بكره
نور : والله مش عارفه لسه
كريم : طيب مش هتنزلي تفطري معانا
نور : ان شاء الله
كريم : خلاص لما اصحي هكلمك وننزل نفطر سوا
نور : باذن الله
كريم : هتعملي ايه دلوقتي
نور : مفيش هنام
كريم : اوكي اسيبك انا عشان تنامي
نور : اوكي ياكيمو
كريم : تصبحي علي خير
نور : وانت من اهل الخير
كريم : سلام
نور : سلام



قفلت نور وقعدت تفكر
في الكلام اللي دار بينها وبين احمد وبينها وبين كريم
وكانت مضايقه لانها حست انها ضايقت احمد
لما قالتله ان كريم كان بيتصل بيها
وقعدت شويه تفكروبعدها نامت




وفضل كريم كل يوم اول مايصحي يكلم نور يصبح عليها
وينزل يفطر معاها ويخرجوا سوا بعد الفطار هو وهي واحمد وهبه
وساعات معاهم مازن ودعاء

بس كان كريم علي طول ملازم لنور في كل مكان

وهبه كانت دايما مع احمد

ومازن مع دعاء

كان احمد ماصدق لقي هبه عشان يخلي نور ماتحطش انه فيه امل
لان لو كان فيه امل كان فضل معاها
وقال لنفسه جايز كريم يسعدها وتحبه
واخد فرصه كبيره للقرب من نور
بس كان من جواه بيتقطع كل مايشوفها مع كريم



اما نور كانت مش طايقه هبه
عشان احمد مهتم بيها
بس مش قادره تبين ده قدام اي حد لانها
ماعملتش ليها اي حاجه وحشه





اليوم الاخير ليهم في الرحله

قرروا انهم يقضوه سوا كلهم مع بعض بدون تقسيم ثنانئي خالص
قضوا اليوم كله بره الفندق
وقعدوا يضحكوا ويهزروا
واتفقوا سوا انهم يطلعوا الرحله دي سوا
في كل اجازه تيجي


وبعد لما قضوا اليوم راحوا الفندق عشان يجزوا شنطهم
ويناموا عشان يصحوا بدري عشان يرجعوا مصر



كريم كان مضايق اوي عشان الرحله خلصت
لانه كان متعود يشوف نور كل يوم طول اليوم
وبيكلمها الصبح وبليل
وكانوا بيخرجوا سوا ويقعدوا علي البحر
وكل دا مش هيحصل
لما يرجعوا مصر
عشان كدا كان حزين اوي
وقعد يفكر شويه كدا
ويفتكر كل لحظه قضاها مع نور
وشويه واخد قرار انه
يتصل بنور ويتكلم معاها شويه
قبل ماينام

تعالوا نشوف الحوار اللي دار بينهم





ودا اللي هنعرفه في الحلقه الجايه

الجزء الثالث - الحلقة التاسعة

الحلقه التاسعه





وقفنا المره اللي فاتت عند لما كريم ونور راحوا الفندق يريحوا شويه قبل العشا





تعالوا نشوف ايه اللي حصل





هبه اتصلت بكريم وهي في طريقها للفندق هي وااحمد
فمردش اول مره وجربت تاني رد عليها

تعالوا نشوف الحوار اللي دار بينهم


هبه : ايه ياكيمو مش بترد ليه عليا من اول مره
كريم : معلش ياهبه والله كنت مريح شويه
فاظاهر عيني غفلت شويه ولما سمعت الموبايل رديت اهو
هبه : ليه هو انت روحت الفندق انت ونور و لاايه
كريم : اه من زمان قولنا نطلع نريح شويه قبل العشا
هبه : اهااااااااااااااااااااا
ماشي ياكيمو
كريم : انتي فين دلوقتي ومعاكي مين ؟
هبه : انا في طريقي للفندق ومعايا احمد
لما اوصل هرن عليك فتجهز وتنزل وابقي كلم نور عشان تجهز وتنزل ونتعشي سوا
كريم : اوك ياهبه
خلي بالك من نفسك
هبه : حاضر ياكيمو
سلام
كريم : سلام




احمد سمع طبعا الكلام اللي دار بين هبه وكريم
فحب يستفسر منها اكتر

تعالوا نشوف الحوار اللي دا بينهم

احمد : فيه ايه ياهبه
هبه : مفيش يااحمد دا كريم ونور راحوا الفندق من زمان وطلعوا اوضعهم
يريحوا شويه لحد معاد العشا
وزي ماسمعت لما نوصل هرنعلي كريم عشان يتصل بنور
وينزلوا يتعشوا معانا
احمد : اهااااااااااا
يعني هما كويسين
( قلق علي نور لتكون تعبت ولا حاجه)
هبه : اه الحمد لله كويسين يااحمد
وبعد لما قفل كريم مع هبه قال اتصل بنور اطمن عليها
وبالمره تجهز نفسها عشان لما هبه واحمد يجوا اتصل عليها
وننزل نتعشي سوا



نور لقت موبايلها بيرن فشافته لقت كريم بيتصل بيها

تعالوا نشوف ايه الحوار اللي دار بينهم

نور : الو
كريم : ازيك يانور
نور : الحمد لله
ازيك انت ياكيمو
كريم : الحمد لله
والله علي كلمه كيمو منك
احلي كيمو سمعتها منك
نور : يابكاش بطل بكش شويه
كريم : لا والله يانور
بجد انا حاسسها كدا والله
نور : اممممممممممممممممممم
ماشي ياسي كريم
كريم : ااااااااااااااااااايه
ياسي كريم ؟!
نور : مالك
وايه المشكله
كريم : لاء احنا متفقين علي كلمه كيمو مش ياسي كريم
نور : ههههههههههههههههههههههه
يااااااااااااااااااااااااه
انت كبرت الموضوع
انا بهزر معاك
كريم : عارف يانور
وانا كمان بهزر معاكي
نور : هههههههههههههههههههههه
ماشي ياكيمو
الا قولي كنت بتتصل ليه خير
كريم : عشان اقولك تجهزي نفسك عشان احمد وهبه في طريقهم للفندق
فننزل نتعشي معاهم لما يوصلوا
نور : امممممممممممممممممممممممم
وانت عرفت منين
(كانت متاظه بس مداريه)
كريم : ماهي هبه كلمتني وقالتلي لما يوصلوا هترن عليا
وانا اكلمك عشان تجهزي
فاانا قولت اكلمك دلوقتي
عشان تلحقي تجهزي وننزل نتعشي معاهم لما يوصلوا
نور : اوك ياكيمو
بس مازن ودعاء مش هيتعشوا معانا
كريم : اممممممممممممممممممممم
مش عارف والله
هكلمهم واقولهم ولوني حاسس انهم مش هايجوا يتعشوا معانا دول انداااااااااااااااااااال
بس بيني وبينك عندهم حق يفضوا مع بعض
ومفيش معاهم عازول
نور : هههههههههههههههههههههههه
انت هتحسدهم ولا ايه
كريم : لا والله بس بجد نفسي ابقي كدا زيهم
نور : ربنا يحققلك اللي بتتمناه يارب
وتقابل البنوته اللي تخطف قلبك
وتحقق معاها احلامك
كريم : امين يااااااااااااااااااااااااااااارب
نور : ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
للدرجه دي
كريم : اه والله نفسي احب واتحب
واسعدها ومش اخلي هخلي نفسها في حاجه ابدا
نور : باذن الله ياكريم هتحب وتتحب
بس سبها لله
وربنا هيكرمك باذن الله
كريم : تفتكري ممكن اتحب واحب
نور : اه ليه لاء
انت بجد شخصيتك جميله
وتتحب وان شاء الله ربنا يكرمك بنصيبك اللي ربنا كاتبه ليك
بس ماتستعجلش وسبها لله
كريم : ونعم بالله يانور
نوووووووووووووووور
نور : نعم
كريم : ربنا يخليكي ليا يارب وربنا مايرمنيش منك ابدا
نور : ويخليك ليا ياكيمو ومانحرمش منك ابدا
كريم : تسلمي يانور
صحيح نمتي ولا لاء؟
نور : يعني نص ساعه كدا
وانت نمت؟
كريم : يعني نوم متقطع كدا
نور : يلا خير
كريم : يلا قومي جهزي نفسك يلا
ولما يجوا هرن عليكي عشان تنزلي
ماشي
نور : اوك هقوم اجهز نفسي
وانت كمان قوم يلا جهز نفسك
كريم : ماشي
سلام يانور
نور : سلام ياكيمو



كريم بعد لما قفل مع نور كان طاير من الفرحه من الكلام اللي دار بينهم
وبعد لما جهز نفسه اتصل بمازن

تعالوا نشوف قالوا ايه سوا :


مازن : الو
كريم : ايه ياعم الحج
فينك كدا من الصبح
طفشان كدا ولا سائل في اي حد
ولا نعرف عنك حاجه
طيب اتصل طمنا عليك
ايه النداله دي
مازن : ههههههههههههههههههههه
ليه بس التسييح ده
والللسان الطويل كده
كريم : تستاهل ماهو انت من الصبح ولا معبر اي حد
طيب اتصل طمنا عليك او اطمن علينا
مازن : معلش بقي
بطل رخامه ما انت عارف
اني ماصدقت ابقي مع دعاء لمده اسبوع كل يوم اشوفها
ونقضي الوقت كله سوا من غير اي عازول زيك كدا
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
بكره لنا تحب تعرف الكلام دا كويس وهتعذرني
كريم : ماشي ياعم الرومانسي
قولي هيجوا علي العشا ولا ايه نظامكم
ولوني عارف الاجابه
هههههههههههههههههههه
مازن : هههههههههههههههههههه
لا ياحبيبي مش هنيجي
بالهنا والشفا انتم
وابقي سلملي علي الشله نفر نفر
كريم : ههههههههههههههههههههههههههه
ماشي ياميزو ياحبيب
بتقولي اقفل بس الذوق
مازن : ما انت فاهم اهو
كويس انك فهمت
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
يلا شوف مصلتك عشان هنروح نتعشي دلوقتي
اتكل بقي وبطل رخامه
كريم : ههههههههههههههههههههههههههههه
ماشي ياسيدي
بالهنا والشفا عليكم
سلام بقي قبل ما اضرب منكم
هههههههههههههههههههههههههههههههه
مازن : هههههههههههههههههههههههههههه
صح والله لحقت نفسك
سلام ياحشري
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه



وقام كريم يقعد في البلكونه يستني هبه ترن عليه
وشويه ولقي الموبايل بيرن
كانت هبه بترن عليه فكنسل عليها
عشان يفهمها انه خلاص فهم
وبعد كدا رن علي نور فنور كانت جهزت
وجايه لسه تخرج من اوضتها



تفتكروا ايه اللي حصل







فكروا يلا معايا





طيب هقولكم






ضحكت عليكم

وهنعرف سوا


اللي حصل في الحلقه الجايه

الجزء الثالث - الحلقة الثامنة


الحلقه الثامنه





وقنا المره اللي فاتت عند لما نور خلصت مكالمتها
مع كريم واتصلت بااحمد
ودار بينهم حوار
تعالوا نشوفه سوا :

احمد : الو
نور : ازيك يااحمد
احمد : الحمد لله يانور
نور : كنت بتتصل بيا وقفلت علي طول ليه يااحمد
احمد: عادي لقيتني لي الانتظار
فقولت اسيبها تكمل كلامها وبعدين ابقي اكلمها بعدين
نور : اممممممممممممممممممممممممممم
دا كان كريم بيصبح عليا
وبيتفق معايا عشان نفطر سوا كمان ساعه
احمد : اها ماشي
هجهز نفسي واقابلك تحت
(واحمد كان متغاظ جدا وبيقول ومايكلمنيش انا ليه ويقولي الكلام ده )
نور : ماشي
بس قولي كنت بتتصل ليه
اكيد كنت هتقولي حاجه
احمد : كنت هصبح عليكي
واقولك ننزل نفطر سوا تحت بس
نور : ماشي يااحمد
نتقابل كمان شويه تحت
متتاخرش عليا
احمد : حاضر يانور
سلام
نور : سلام




نور قفلت مع احمد
وقامت جهزت لبسها اللي هتلبسه
وكلمتهم في البيت عندها طمنتهم عليها
ولبست ونزلت




واحمد بعد لما قفل مع نور جهز نفسه
ونزل علي طول
عشان يسبق نور وباقي الشله
ويشوف الجو هيبقي عامل ازاي




شويه وكريم ومازن نزلوا وبعدها هبه ودعاء
وبعدها نور
وقعدوا سوا وفطروا
وقالوا يلا نتمشي شويه بعد الفطار ونغير جو


بس مازن ودعاء قالوا احنا هنخرج سوا وماتعملوش حسبنا
وهنبقي نشوفكم بعدين واخدوا بعض وخرجوا


وكريم سال نور تحبي تروحي فين
نور : انا عاوزه اتمشي علي البحر
وسال احمد وهبه قالوا علي البحر برضه
وفعلا خرجوا يتمشوا علي البحر سوا


بس بقي ايه اللي حصل
تعالوا نشوف سوا :




كلهم كانوا قاعدين علي البحر
بس نور قامت تتمشي
فكريم قام وراها
وقالها ممكن اتمشي معاكي
ووافقت نور
واتمشوا سوا



احمد فضل يبص عليهم وهو مولع

وكان عاوز يقوم بس مسك نفسه بالعافيه
عشان مايبانش عليه حاجه وكان لسه هيقوم يتمشي وبيستاذن من هبه
انه يقوم يتمشي شويه

هبه : طيب هتسيبني لوحدي
احمد : امممممممممممممممممممم
طيب اعمل ايه بس
زهقت من القعده
عاوز اتمشي
وجايز انزل كمان شويه البحر
هبه : طيب ايه رايك اتمشي معاك
ولا عندك مانع
احمد : لاء معنديش مانع ولا حاجه
هبه : اوك طيب يلا نتمشي



واتمشوا سوا وكل واحد قعد يتكلم عن نفسه للتاني
وقعدوا يضحكوا ويهزروا سوا


واحمد نزل البحر شويه
عشان يحاول يطفي النار اللي قايده فيه

وهبه منزلتش البحر لانها مابتعرفش تعوم
وبعد لما طلع احمد من البحر
استاذنها انه يروح الفندق ويطلع اوضته ياخد دش ويغير هدومه
وينزل تاني


وفعلا رواحوا الفندق واحمد طلع اوضته
وهبه فضلت مستنياه تحت





اما نور وكريم فضلوا يتمشوا علي البحر
وكريم كلم نور عن نفسه وحكالها كل حاجه
وسال نور عن نفسها فحكتله في موجز حياتها
ماعدا مايخص احمد
وطلب كريم من نور انهم يتغدوا سوا
نور : (كانت متردده) وقالتله وباقي الشله
كريم : محدش هيزعل صدقيني
واكيد كلهم هيتغدوا سوا

ووافقت نور وراحوا عشان يتغدوا سوا



وبالصدفه حصل ايه






فكروا كدا معايا






ها فكرتوا ولا لسه





ولا اقولكم





بلاش تفكروا






وتتعبوا نفسكم




هقولكم انا




اللي حصل






اللي حصل





ان احمد وهبه راحوا نفس المطعم اللي كريم ونور بيتغدوا فيه
بس قابلوا بعض وهما خارجين من المطعم

احمد بص لنور بصه حزن وعنيه اتملت بالدموع

وكان نفسه يكون هو اللي بيتغدي مع نور
بدل كريم بس مايقدرش
لازم يسيبها تعيش حياتها
ولو ربنا اراد تكون من نصيبه هتكون من نصيبه
بس في الوقت الحالي مش قادر
الظروف كلها ضدهم
ومش هقدر اعلقها وانا مش بايدي حاجه
ومن جواه بيتقطع من الغيره عليها



وفي نفس الوقت
نور بصت لاحمد نفس البصه وهي من جواها بتغلي
عشان شايفاه مع هبه
وهيتغدي معاها
بس مش قادره تنطق


وسلموا علي بعض
واحمد وهبه سالوا كريم ونور
هتروحوا فين
كريم : هنتمشي شويه بعد الغدا
وبعدها هنروح الفندق وهنستناكم علي العشا
عشان نتعشي سوا
ماتتاخروش علينا وبينا تليفونات

واحمد وهبه دخلوا المطعم
ونور وكريم خرجوا من المطعم



احمد وهبه قعدوا في المطعم
وطلبوا الغدا وسكتوا شويه
وهبه لاحظت ان احمد سرحان

تعالوا نشوف ايه اللي حصل


هبه : مالك يااحمد

احمد : مفيش سرحت شويه
مع نفسي كدا
هبه : في ايه بقي

احمد : ماتخديش في بالك
هبه : ماتحكي ولا مش عاوز تحكيلي
احمد : الحكايه مش مستهله
مفيش اصلا حاجه تتحكي
هبه : متاكد؟!
احمد : اه طبعا
هبه : ماشي يااحمد
هعديها عشان لسه ماخدناش علي بعض
واصحاب جداد
احمد : هههههههههههههههههههه
ماشي ياست الفيلسوفه
هبه : هههههههههههههههه
ماشي ياعسل انت
احمد : ايه ده
انا بتعاكس علني كدا
لا اااااااااااااااااااااااا
دا انا ورايا ناس تاكل الظلط
ههههههههههههههههههههههههههه

هبه : هههههههههههههههههههههههههههههه
هو انا قولت حاجه انا بمدح فيك

احمد : ربنا يكرمك ياهبه
هبه : ربنا يخليك يااحمد
احمد : ويخليكي ياهبه




وشويه والجارسون جاب الاكل
واتغدوا وقعدوا يضحكوا ويهزروا
وخلصوا اكل وقاموا عشان يتمشوا شويه
ويبقوا يروحوا الفندق علي معاد العشا




اما نور وكريم فاتمشوا علي البحر وقعدوا يتكلموا سوا

تعالوا نشوف الحوار اللي دار بينهم


كريم : سرحانه في ايه ياجميل
نور : ولا حاجه ياكريم
كريم : مالك بجد
فيكي ايه
ولا سر ومش عاوزه تقوليه ليا
نور : لا والله
افتكرت حاجه كدا وخلاص
عادي فكك بقي
كريم : ياعيني ياعيني
فكك ايه الثقافه دي
هههههههههههههههههههه
نور : هههههههههههههههههههههههه
يلا بقي اتعلم مني يمكن تستفيد من حاجه
هههههههههههههههههه
كريم : هههههههههههههههههههههههههه
لا والله
لو تحبي اعلمك انا
انا تحت امرك
دا انا قاموس بس مش بحب ابين لحد لتحسد
هههههههههههههههههههههههههههههه
نور : ههههههههههههههههههههههههههه
وسكت كريم وهو مبتسم وفضل باصص في عين نور
(وهي اتحرجت اوي فبصت في الارض)

كريم : ملاك والله يانور
ورقيقه في ضحكتك وكلامك وكسوفك والله
بجد انتي ملاك برئ
يحبه كل الناس
وتحب الناس تفضل معاه
ويبصوا في عيونه اللي بتسحر دي
نور : ( في كسوف )

انا دا كله
ربنا يكرمك ياكريم
شكرا علي ذوقك
كريم : والله ماهو مجامله
دي حقيقه شايفها بعيني وحاسيسها
نور : ربنا يخليك ياكريم
كريم : بتحبي البحر اوي كدا
نور : جدا ياكريم
بموت في البحر ببقي نفسي افضل قعده قدامه ليل نهار
ومش ببقي عاوزه اقوم من قدامه ابدا
كريم : انتي رومانسيه اكيد اوي
بس قوليلي بتعرفي تعومي
ولا مش بتعرفي زي هبه اختي
نور : بعرف بس بصراحه اخدت قرار نهائي
ومفيش فيه رجعه
اني مش هنزل البحر تاني
كريم : ليه

نور : كنت في شرم الشيخ السنه اللي فاتت
ونزلت البحر وكنت هغرق
ومن ساعتها وانا قررت كدا
كريم : اها
بس ممكن تغيري رايك وتحني تاني
نور : معتقدش
وانت بقي بتعرف تعوم ولا لاء
كريم : اه بعرف بس مش غاوي اوي نزول البحر
نور : ااااااااااااااااااها
يلا خير
كريم : مبسوطه يانور ؟

نور : اه الحمد لله
وانت ؟

كريم : جدا يانور
مبسوط اووووووووووووووووووووووي

نور : يااااااااااااااااااه
ربنا يبسطك كمان وكمان
ويسعدك دايما يارب
كريم : ربنا يخليكي يانور
بجد والله هو فيه حد يبقي قاعد معاكي
ومايبقاش مبسوط وفرحان
نور : ليه يعني
عادي انا زي اي واحده افرق ايه
كريم : لا والله ماتقوليش كدا
نور : ليه يعني
بلاش مبالغه ومجامله
كريم : بجد والله شوفت بنات كتير
بس زيك والله ماشوفت
نور : ربنا يخليك دا من ذوقك ياكريم
كريم : والله بتكلم بجد دي حقيقه
نور : خلاص مصدقاك ياكريم
كريم : ممكن تقوليلي ياكيمو
نور : اممممممممممممممممممممممم
ممكن
كريم : شكرا يانور
نور : لا شكرا ولا حاجه
ياكيمو
كريم : الله طالعه منك زي العسل والله
نور : ربنا يخليك يارب
ممكن اطلب منك طلب
كريم : انتي تؤمري وانا انفذ
نور : ربنا يخليك
ممكن نرجع الفندق اطلع اريح شويه قبل العشا
بجد حاسه اني مجهده اوي
من الصبح واحننا بنتمشي فتعبت
كريم : امممممممممممممممممممممم
ولوني هتحرم شويه منك
بس مقدرش اتكلم
يلا نقوم عشان نروح الفندق
نور : شكرا بجد ياكيمو
كريم : ماتشكرنيش علي حاجه ماشي
نور : ماشي


وفعلا قامو وراحوا الفندق


ونور طلعت اوضتها عشان تريح شويه


وكريم كمان طلع اوضته يريح شويه
بعيد عن اي جد يفكر يغلس عليا
وانا دلوقتي محتاج ابقي لوحدي
وافكر واسرح مع القمر اللي كان معايا






وهنعرف ايه اللي حصل في الحلقه الجايه

الجزء الثالث - الحلقة السابعة



الحلقه السابعه



وقفنا المره اللي فاتت عند لما مازن ودعاء بعد لما خلصوا العشا مع كريم وهبه
استاذنوا وقاموا عشان يتمشوا سوا
وهبه ماصدقت انهم مشوا عشان تتكلم مع كريم
عشان تعرف ماله
ودار بينهم حوار
تعالوا نشوفه سوا :

هبه : مالك ياكريم
فيك ايه
طمني عليك
كريم : مفيش ياهبه ارجوكي سبيني لوحدي
هبه : لاء مش هسيبك لوحدك
قولي فيك ايه
فضفضلي وانت هترتاح
من امتي بتخبي عليا حاجه
ايه اللي حصل وضايقك اوي كدا
كريم : هقولك ياهبه
هبه : ها قول يلا

كريم حكي لهبه كل حاه حصلت بينه وبين نور

هبه : وايه المشكله
هو انت بتغير عليها من احمد
كريم : اه جدا
هبه : هو انت بتحبها اوي كدا
معقول لحقت
المفروض انك لسه في بدايه حبك ليها
ايه اللي حصل
كريم : مش عارف ياهبه والله
بس غيران عليها جدا
وحاسس اني مولع من ساعه الحوار اللي دار بيني وبينها
هبه : اممممممممممممممممممممم
بس هي مش حاسه بكدا
وكمان انت ماتعرفش اصلا هما بيحبو بعض ولا لاء
جايز اه وجاي لاء
وتكون بينهم صداقه قويه
متنساش اننا لما اتعرفنا عليهم لاقيناهم كدا
ولا انت ناسي
كريم : عندك حق ياهبه
بجد مش عارف اعمل ايه
هبه : هقولك انا
اهدي واعقل كدا
وحاول تقرب منها واديها فرصه تعرفك اكتر
وتعرفها اكتر
عشان تحكيلك علي كل الي يخصها
وانت كمان احكيلها علي كل اللي يخصك
بس اوعي تبين انك بتتضايق من احمد قدامها
لتاخد منك موقف لازم تتندمج معاهم اكتر واكتر
وحتي تدي نفسك فرصه
تشوف انت اتسرعت في حبك ليها ولا لاء
وياتري لو هي مش مرتبطه هتحبك ولا لاء
عشان متعلقش نفسك بالوهم يعني حب من طرف واحد
وساعتها محدش هيتعذب غيرك
فاهمني
كريم : عندك حق ياهبه والله
هحاول اعمل بكلامك
بس ربنا يقدرني
انا بجد مش عارف ايه اللي جرالي من ساعه ماتعرفت عليها
ربنا يخليكي ليا يااختي ياحبيبتي
دايما بتريحييني بكلامك اوي
هبه : ويخليك ليا يااخويا
بس لما انت عارف ان كلامي معاك بيريحك
كنت مغلبني ليه ومش عاوز تنطق
هي رخامه ولا ايه
ههههههههههههههههههههههه
ولا لازم اتحايل عليك شويه
ههههههههههههههههههههه
كريم : ههههههههههههههههههههه
لا والله بس بجد
كنت مضايق اوي
ومش عاوز اضايقك معايا
هبه : هههههههههههههه
لا يااخويا
ابقي ضايقني انت وملكش دعوه
كريم : ههههههههههههههههههههه
ماشي ياستي
بس انتي اللي جبتيه لنفسك
واوعي ترجعي في كلامك
هبه : هههههههههههههههههههههههههه
لاء متخافش
مش هرجع في كلامي
كريم : ربنا يخليكي ليا يااختي ياحبيبتي
هبه : ويخليك ليا يااخويا ياحبيبي
يلا بقي نقوم
كريم : نروح فين؟

هبه : قوم فسحني سويه بما اني ريحيتك بكلامي
بس اقولك استني
اتعشي الاول وبعدها نتفسح
ونرجع ننام
موافق
كريم : موافق



وفعلا كريم وهبه خرجوا اتفسحوا شويه بعد لما كريم اتعشي
ورجعوا الفندق عشان يناموا



شويه ومازن ودعاء جم هما كمان الفندق وقبل مايسيبوا بعض
وكل واحد يروح اوضته
دار حوار بينهم
تعالوا نشوفه سوا :

مازن : هتنامي علي طول دلوقتي يادودو
دعاء : لاء شويه كدا
مازن : ليه مش هتنامي علي طول
هتعملي ايه
دعاء : لو لقيت هبه صاحيه هنقعد نرغي شويه سوا
مازن : اهاااااااااااااااااااااااااا
ماشي
دعاء : وانت هتعمل ايه
مازن : هعمل زيك برضه
هههههههههههههههههههه
هقعد ارغي مع الواد كريم
دعاء : ههههههههههههههههه
ماشي
الا صحيح هو ماله كدا
كان مضايق من ايه
مازن : مش عارف والله مرضاش يقولي
دا حتي انا اللي نزلته بالعافيه بعد لما غلبني
دعاء : ربنا يهديه
بس ليكونش عشان احمد ونور سبقونا واتعشوا سوا وبعدها طلعوا ناموا
مازن : جايز
بس حتي لو كدا
ايه المشكله ما هما حرين
هو احنا هنربطهم
ماكل واحد يعمل الللي يريحه
دعاء : والله ما انت فاهم حاجه خالص

مازن : طيب ماتفهميني يادودو
هتخبي علي حبيبك

دعاء : ولا والله ياحبيبي
انا معرفش حاجه
انا بس بخمن مش اكتر
مازن : بتخمني ايه بالظبط
قوليلي وماتخبيش عليا
دعاء : تقريبا والله اعلم كريم معجب بنور
وجايز يكون بدا يحبها وبيغيير عليها من احمد
لحظت عليه كدا كام مره
وخاصه لما كنا بنساله علي نور واحمد كان بيتعصب
مازن : اه صح دا انتي عفريته يادودو
مركزه اوي كدا مع كريم ولا ايه
دعاء : لا ياحبيبي
ماتزعلش
بالصدفه والله اخدت بالي
مازن : مش زعلان يادودو
ومقدرش ازعل منك ابدا
ربنا يخليكي ليا يارب
دعاء : ويخليك ليا ياحبيبي
يلا نروح اوضنا بقي عشان كل واحد مننا يرغي شويه مع صديقه الانتيم
هههههههههههههههههههههه
وبعدها ننام
مازن : ههههههههههههههههههههههه
اوك ياحبيبتي
خلي بالك من نفسك
دعاء : حاضر
وانت كمان ياحبيبي
تصبح علي خير ياميزو
مازن : وانتي من اهل الخير يادودو




وكل واحد منهم دخل اوضته


دعاء دخلت اوضتها لقت هبه مستنياها عشان تطمن عليها
وقعدوا يرغوا شويه
وكل واحده تحكي مع التانيه
اللي حصل من ساعه ماسابوا بعض




مازن دخل الاوضه لقي كريم قاعد سرحان
راحله وقعد جنبه وقعدوا يرغوا سوا
وكريم حكي لمازن كل حاجه
ومازن ايد هبه في ايها
وقعدوا هزوا وضحكوا سوا
وبعدها ناموا



كريم منامش كويس كان نومه مقلق لانه كان بيفكر في نور
وياتري يقدر يعمل ايه عشان يقرب منها اكتر ويخليها تثق فيه وتحكيله كل حاجه عن حياتها
وياتري هيقدر يخليها كدا و لاء


الصبح



قام كريم وبقي محتار يكلم نور ولا لاء
وياتري هتبقي صاحيه ولا لاء
وياتري هتضايق من اتصالي ولا لاء
وقال لنفسه ايه الحيره دي ياربي
اعمل ايه بس ياربي
وقرر انه يتصل بيها وزي ماتيجي تيجي
واتصل كريم بنور
( وكان بيدعي في سره يارب تكون صاحيه )


نور لقت الموبايل بيرن
جرت تشوف مين
لقته كريم
كانت فاكره انه احمد
تعالوا نشوف قالوا ايه سوا :

نور : الو
كريم : صباح الخير علي عيونك يانور
نور : ههههههههههههههههه
صباح النور ياكريم
ايه الروقان دا كله
كريم : هههههههههههههه
لا والله يانور عادي
بس هو حد يكلم القمر وميبقاش رايق ومبسوط
نور : القمر حته واحده
ربنا يكرمك يارب
كريم : اخبارك ايه
ونمتي كويس امبارح
نور : الحمد لله ياكريم
وانت
كريم : اه الحمد لله



وفجاه نور لقت حد بيتصل بيها
واتحط علي الا نتظار


نور : كريم ثواني كده
اصل فيه حد بيتصل واتحط علي الانتظار
هشوف مين
كريم : اوك يانور
( قال لنفسه هيكون مين فير احمد )

نور لقت احمد علي الانتظار
ولسه جايه ترد عليه
لقته قفل
وخافت ليكون اضايق
وقالت هخلص مع كريم
وهتصل بيه علي طول

نور : معاك ياكريم
كريم : اوك يانور
كان مين بيتصل
نور : دا احمد
كريم : كان عاوز حاجه
نور : والله معرفش عقبال ماجيت عشان افتح عليه لقيته قفل
هبقي اكلمه دلوقتي
بعد لما نخلص كلامنا
كريم : ( كان فرحان جدا )
( استهبل وقلها )
لو تحبي اقفل عشان تكلميه مفيش مشكله
مش هزعل جايز يكون عايزك في حاجه مهمه ولا حاجه
نور : ( كان نفسها تقوله ياريت بس قالت لنفسها ماينفعش اعمل كدا هتبقي قله ذوق )
لاء طبعا ياكريم عيب كدا لما انخلص المكلمه هكلمه
كريم : اوك يانور
مش هتنزلي تفطري ولا ايه
نور : اه هنزل افطر بس كمان شويه
كريم : طيب ايه رايك نفطر كلنا سوا نعوض العشا
نور : اوك وماله هكلم احمد
وننزل نفطر معاكوا كمان ساعه
كريم : ماشي يانور هنستناكي انتي واحمد ماتتاخريش
نور : مش هتاخر باذن الله
كريم : ماشي يانور
خلي بالك من نفسك
نور : ههههههههههههههههههههههههههه
حاضر بس هو ان مسافره ولا ايه
كريم : هههههههههههههههههه
لاء بس خلي بالك من نفسك وخلاص
نور : حاضر وانت كمان
كريم : ههههههههههههههههههههه
وانا كمان ايه
نور : ههههههههههههههههههههههههههه
ياسلام مش عارف يعني
كريم : هههههههههههههههههههه
لاء مش عارف

نور : ايه الرخامه دي
هههههههههههههههههههههههه
اوعي تزعل انا بهزر

كريم : لا والله مازعلتش يانور
هزري زي ماتحبي
نور : ماشي
خلي بالك من نفسك
عشان مترخمش وتستهبل تاني
هههههههههههههههههههههه
كريم : ههههههههههههههههههههه
حاضر يانور
سلام
نور : سلام




وبعد لما قفلت نور مع كريم
نور قالت اتصل بااحمد بقي



واحمد كان مضايق اوي وحاسس انه اللي كان بيكلم نور ممكن يطلع كريم
بس يرجع يقول لنفسه وانا مالي ماليش حكم عليها



وفجاه لقي نور بتتصل



تعالوا نشوف الحوار اللي دار بينهم



ودا اللي هنعرفه في الحلقه الجايه

الجزء الثالث - الحلقة السادسة


الحلقه السادسه
وقفنا المره اللي فاتت لما كريم وهبه اتفقوا
علي ان هبه تبعد احمد عن نور عشان يعرف يتكلم معاها براحته
تعالوا يلا نشوف ايه اللي حصل بعد كدا
وصلوا بالسلامه شرم الشيخ ونزلوا في الفندق اللي الكليه حاجزه ليهم فيه
واتفقوا انهم يطلعوا يريحوا شويه وينزلوا علي العشا يتعشوا سوا ويقعدوا سوا
بعدها لانهم تعبانين اوي من السفر
وفعلا كلهم طلعوا اوضتهم يريحوا
بس احمد حط شنطته في الاوضه
وقال انا هنزل اتمشي
المكان هنا واحشني اوي
وخاصه كل مكان انا ونور روحناه سوا
وفرصه افتكر الايام الجميله اللي قضناها سوا
نور طلعت الاوضه وحطت شنظتها وغيرت هدومها
وقالت انا هنزل اتمشي واروح علي البحر
وافتكر كل لحظه حلوه قضتها مع احمد
واروح كمان كل مكان روحناه سوا
كل واحد فيهم نزل وراح الاماكن دي بس ماشفوش بعض واخر مكان راحوه البحر
وهناك واحمد واقف ومنسجم وبيفتكر
كل لحظه حلوه مع نور
شاف نور واقفه بعيد عنه بشويه
فقال مش هنادي عليها
هسبها بس ياتري هي بتفكر في ايه
وياتري بتفكر في اللي انا بفكر فيه
ولا خلاص نسيت
وحتي لو بدات تنسي دا من حقها ما انا قولتلها شوفي حياتك
وعيشي حياتك من جديد
ولو جالك فرصه مش تضيعيها لاني مش هقدر ارتبط بيها
( والدموع كانت ماليه عين احمد )
وبعد اكتر شويه عن المكان اللي كان واقف فيه
ووجه وشه الناحيه التانيه
عشان نور لو لفت ماتخدش بالها منه
شويه ونور وهي بتتدور كدا
شافت احمد واقف بعيد عنها
وزي مايكون سرحان فقالت لنفسها
ياتري بيفكر في ايه
وياتري بيفكر في اللي انا بفكر فيه ولا نسي
فقالت انا هروح بشويش كدا وراه واشوفه واحاول اتكلم معاه
جايز اعرف هو بيفكر في ايه
وفعلا نور راحت بشويش ووقفت ورا احمد
واحمد ماحسش بيها
تفتكروا نور لقت ايه
فكروا
يلا
فكروا
لسه ماعرفتوش
امممممممممممممممم
فكرتوا ولا لسه
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خلاص
هضطر
اقولكم انا
لقت احمد لاول مره بيعيط وبيمسح دموعه
حست نفسها تاخده في حضنها وتمسح دموعه بايديها بس طبعا
مش هتقدر تعمل كدا
بقت محتاره تعمل ايه
ومش قادره تشوف احمد في الحاله دي
فضلت مراقباه شويه
ولما حست انه هدي شويه
كلمته بانها حطت ايديها علي كتفه
تعالوا نشوف قالوا ايه
نور : مالك يااحمد
احمد : ( ارتبك احمد ومسح دموعه )
مفيش يانور حاجه
نور : انت كويس يااحمد
احمد : انا كويس يانور ماتقلقيش عليا
نور : متاكد
احمد : اه
نور : امال ايه الدموع دي انا اول مره اشوفك كدا
احمد : مفيش يانور دول دمعتين كدا وخلاص
نور : لاء يااحمد انا واقفه هنا من زمان وشيفاك
ومرضتش اكلمك وقولت اسيبك تهدي شويه
احمد : مفيش يانور صدقيني انا كويس والله اهو
نور : وانا مصممه اعرف مالك
انت اول مره تخبي عليا حاجه
احمد : متزعليش يانور
بس افتكرت حاجه كدا وخلاص
ارجوكي يانور لو بتعزيني بجد
متسالينيش ايه هي
بجد والله مش هقدر اقول
ارجوكي يانور
نور : للدرجه دي يااحمد
احمد : اه يانور
نور : ماشي يااحمد مش هضغط عليك
وعامه تقريبا انا عارفاها
احمد : ( ارتبك شويه )
عارفاها؟!
نور : اه اللي خلاني انزل ومش ارتاح من السفر
هو اللي خلاك تنزل انت كمان
ويمكن اللي كنا بنفتكره هو الي خلاك تعيط
واشوف دموعك صح ولا لاء
احمد : ( في استغراب )
صح يانور
نور : مستغرب ليه
مش سهل علينا ننسي حبنا بسهوله كدا
دا حب مالوش ماثيل
لولا الظروف وقفت بينا كان زمانه عايش لسه جوانا
بس محدش عارف الخير فين
ومحدش عارف ربنا كاتب لينا ايه
وربنا يعمل اللي فيه الخير
احمد : صح يانور
نور : عارفه زمانك بتقول جوالك ايه الثبات اللي نور فيه ده
ولا دمعه ولا اي حاجه غير ان الدموع محبوسه في عنيها
وبتكلم بثبات كدا ازاي
اقولك انا قعدت مع نفسي وفكرت في كل حاجه
حصلت بينا من اول ما اتقبلنا لحد اخر لحظه
وصلت في الاخر ان ربنا عمرع ماهيعملنا حاجه وحشه
وربنا ادري بكل شئ ومحدش عارف ربنا كاتب لينا ايه
وايد ربنا كاتب لينا الخير
وليه حكمه في كل حاجه وطول ماعندننا امل في ربنا وثقه في
ان ربنا بيعملنا الخير طول ما ربنا هيقف جنبنا
ويكتبلنا الخير ويحققلنا امانينا
ويبعد عننا كل شر
احمد : يااااااااااااااااااااااااااااااااااااه يانور
متعرفيش كلامك ريحني قد ايه
بجد ربنا يخليكي ليا يانور
نور : ويخليك ليا ياااحمد
احمد : ايه رايك نتعشي سوا ونطلع نريح بعدها لتاني يوم
نور : موافقه طبعا يلا حتي نهرب من الشله
احمد : هههههههههههههههههههههههههه
يلااااااااااا
وراحوا الفندق ودخلوا مطعم الفندق
وطلبوا العشا واتعشوا سوا
وقعدوا يضحكوا ويهزروا سوا
وبعد كدا طلعوا اوضتهم عشان يريحوا
دخلت نور اوضتها ومقدرتش تمسك دموعها اكتر من كدا
مسكت دموعها عشان احمد بالعافيه
لكن دلوقتي ماقدرتش وانهارت
وقعدت تدعي ربنا انه يكتبلها احمد
يكون نصيبها وتتحل المشكله بتاعتهم
لانها بتحبه اوي
وحاسه ان عمر ما في حد هيسعدها غيره
ودخل احمد اوضته وقعد يفكر في كلام نور
وقال لنفسه بقي دي اللي ابويا عاوز يبعدني عنها
طيب ازاي دا انا عمري ماهلاقي زيها ابدا
دي ملاك وتتحط علي الجرح يطيب
وحنينه اوي عليا
وعمري ماقدر اتخيل اني اعيش من غيرها ابدا
اعمل ايه بس يارب دبرني يارب
واقف جنبي انا ونور يارب
واكتبنا لبعض وساعدني يارب في حل المشكله دي
يارب ساعدني يارب
وماتضيعاش مني يارب
اما بخصوص الشله
هبه ودعاء كانوا مع بعض في اوضه واحده
ناموا شويه وصحوا وفضلوا يتكلموا ويهزروا ويضحكوا ولبسوا وجهزوا
وبقوا في انتظار كريم ومازن يفوتوا عليهم
كريم طلب نور علي الموبايل
اول مره ماردتش
استغرب كريم وقال معقول لسه نايمه
جرب تاني ردت عليه
تعالوا نشوف قالوا ايه :
كريم : الو
نور : ازيك ياكريم
كريم : الحمد لله
ازيك انتي يانور
نور : الحمد لله تمام
كريم : ماردتيش عليا ليه
اول مره
كنتي نايمه ولا ايه
نور : كنت لسه بداه انام
كريم : معقول ليه كدا
ايه اللي خلاكي صاحيه لحد دلوقتي
طمنيني انتي تعبانه ولا حاجه
نور : لاء مفيش حاجه ياكريم والله
كريم : امال ايه
طمنيني
هو انتي مش هتتعشي معانا حتي
اتعشي معانا واطلعي نامي
نور : اتعشيت ياكريم من شويه
كريم : اتعشيتي لوحدك ليه
مستنتيش تتعشي معانا
نور : لاء مااتعشتش لوحدي
كريم : امال مع مين
نور : مع احمد
كريم : ( اتصدم اوي )
مع احمد!!
نور : اه معاه
مالك مستغرب كدا
كريم : لاء بس يعني كنا متفقين ننام وننزل نتعشي سوا
وانتم اتعشيتوا لوحدكم
نور : لا والله ماكان في دماغنا ولا رتبنا لكدا
والله الحكايه جت بالصدفه
كريم : بالصدفه ؟!
نور : اه والله
كريم : ممكن برضه
نور : انا مش بكدب ياكريم
انا طول عمري صريحه
ومابخبيش حاجه علي حد
لاني مش بعمل حاجه غلط
كريم : لا والله ماقصدتش ازعلك ولا اقول عليكي كدا يانور
ارجوكي ماتزعليش مني
نور : اوك
بص ياكريم انا مش بحب حد يشكك في كلامي
وفعلا والله اتقابلنا صدفه
علي البحر
وقلنا نروح نتعشي ونطلع ننام بما اننا لسه منمناش لحد دلوقتي
كريم : والله ماقصدت اشكك في كلامك
انا اسف ماتزعليش مني
وايه بس خلاكي تروحي البحر
كنتي نامي وريحي نفسك والبحر ممكن نتمشي عليه في اي وقت
نور : حصل خير ياكريم
اصلي بحب البحر اوي وحسيت اني مش عاوزه انام
فقولت اروح اتمشي علي البحر شويه
واطلع انام فقابلت احمد هو كمان كان بيتمشي علي البحر
فقلنا نتعشي سوا
ونطلع ننام هي دي الحكايه كلها
كريم : يلا خير يانور
كان نفسي اشوفك واتعشي معاكي
قصدي نشوفك ونتعشي معاكي
نور : مش مشكله الايام جايه كتير ياكريم
انزلوا انتم وعشا سعيد عليكم باذن الله
كريم : باذن الله
اسيبك انا عشان تنامي
مش عاوزه حاجه
نور : لاء شكرا ياكريم
كريم : تصبحي علي خير يانور
نور : وانت من اهل الخير
كريم : سلام
نور : سلام
نور قفلت مع كريم ونامت
لانها مكنتش قادره خالص من كتر التعب
كريم بعد ماقفل مع نور اضايق جدا
واتعصب جدا
بقي خايف ليكون فيه حاجه بين نور واحمد
واضايق عشان مش هيشوفها
مازن نده علي كريم
وكريم ماسمعش
فضل ينده لحد لما كريم سمعه
مازن : ايه ياابني مالك
اللي واخد عقلك
كريم : بطل هزار
احسن مش طايق نفسي
الله يخليك
مازن : مالك بس قولي
كريم : مفيش عشان خاطري سبني لوحدي دلوقتي
مازن : ماشي هسيبك دلوقتي
بس لازم هعرف مالك
كريم : ماشي بعدين
حل عن سمايا بقي ياحشري
مش ناقصك
مازن : ماشي هعديهالك عشان شايفك مضايق بس
كريم : ماشي ياعم الحج متشكرين
مازن : لااااااااااااااااااااااااا
دا انت علي اخرك الص
قكك ياكريم شويه
قوم يلا عشان نروح نفوت علي البنات
ونكلم احمد ونور عشان ينزلوا يتعشوا معانا
كريم : لاء روح انت فوت عليهم
انا ماليش نفس اكل اي حاجه
ونور واحمد اتعشوا وناموا
مازن : اتعشوا وناموا
مش يستننونا
كريم : دماغنا بقي اهو اللي حصل وخلاص
يلا شوف انت رايح فين
وسبني في حالي
مازن : يلا روح شوف انت رايح فين
وسبني في حالي
دا انا بطرق ولا ايه
هههههههههههههههههههههههههههه
كريم : اه امشي بقي من قدامي دلوقتي
وبطل استخفاف يامازن مش وزقتك خالص والله
مازن : يااااااااااااااااااااااااه
للدرجه دي مضايق
طيب هسيبك
بس لازم تيجي معايا علي الاقل عشان خاطر اختك
ممكن مترضاش تنزل تاكل معايا انا ودعاء لو انت مجتش
كريم : ليه يعني
انتم اخوات وهي مش بتتكسف منك
مازن : اسمع الكلام وانزل معايا
ولو حتي تقعد معانا وبلاش تاكل
عشان خاطر اختك تنزل تاكل وماتتحرجش
كريم : ماشي ياعم الزنان
يلا امشي قدامي
وراحوا فاتوا علي هبه ودعاء في اوضتهم
واخدوهم ونزلوا عشان يتعشوا سوا في مطعم الفندق
الكل لاحظ ان كريم مضايق ومش طايق نفسه
خاصه لما بيتسال علي نور واحمد
حتي مطلبش اكل وقال ماليش نفس
وكلوا انتم
كلهم كلوا وخلصوا اكل
ومازن ودعاء استاذنوا انهم هيخرجو يتمشوا سوا
وهبه ماصدقت ان مازن ودعاء مشوا
عشان تتكلم مع كريم براحتها
تعالوا نشوف قالوا ايه
ودا اللي هنعرفه مع بعض في الحلقه الجايه

الجزء الثالث - الجزء الخامسة

الحلقه الخامسه
وقفنا المره اللي فاتت عند لما احمد ونور خلصوا مكالمتهم سوا
واحمد كان بيفكر ياتري يروح النادي ولا لاء
وفي الاخر قرر انه يروح وبالمره يتفق معاهم علي امتي هيتقابلوا بكره عشان يروحوا الرحله
بس قرر يروح من غير مايكلمهم ويشوف رد فعلهم اول مايشفوه
وفعلا احمد نزل وراح النادي
وهو داخل النادي
شاف ايه ياتري
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقولكم انا
شاف نور وكريم بيتمشوا سوا لوحدهم وبيضحكوا
فاتغاظ جدا وكان مولع بس حاول يمسك نفسه
عشان مايبنش عليه حاجه لانهم المفروض اصحاب
ودماغه كانت هتنفجر من كتر التفكير
ياتري هما بيقولوا ايه
ونور ياتري معقول اعجبت بيه
وبعد كدا قال
هو انا هفضل اتفرج كدا من بعيد
لاء انا لازم اروح واشوف بعيني واندمج معاهم
وهيبان كله مع الوقت وربنا يستر
وفعلا احمد راح ليهم
واول لما نور شافت احمد فرحت اوي وسلمت عليه
نور : حمد لله علي سلامتك يااحمد
احمد : الله يسلمك يانور
وكريم : حمد لله علي سلامتك يااحمد
احمد : الله يسلمك ياكريم
اخبارك ايه ياكريم
وفين الشله
كريم : الحمد لله تمام
والشله قاعدين هناك اهم
تعالوا نروح ليهم
عشان يسلموا عليك يااحمد
احمد ونور : يلا
قالوها في وقت واحد
وراحوا قعدوا معاهم وقعدوا يضحكوا ويهزروا
واتفقوا علي انهم يتقابلوا بكره قدام الاتوبيس
واحمد اتفق مع نور انه هيفوت عليها ويروحوا سوا
وكان كريم بيقول افوت علي نور انا وهبه وناخدها معانا
بس احمد قاله لاء مفيش داعي انا هفوت عليها
ونروح سوا هي كدا كدا ساكنه جنبي
روح انت وهبه واحنا هنبقي نقابلك هناك
اتغاظ كريم اوي كان نفسه يفوت علي نور
بس لما لقي نور وافقت ورايها من راي احمد
سكت ومقدرش يتكلم
واحمد اضايق اوي من اهتمام كريم بنور
وخاف ليقلب لحب
لان اهتمامه زايد عن الحد
ولو حصل مش هيقدر يعمل حاجه للاسف
وقاموا كلهم روحوا
وطبعا احمد وصل نور لحد البيت
ووقف معاها شويه
ودار بينهم حوار تعالوا نشوفه
احمد : مالك يانور ساكته طول الطريق فيه حاجه
نور : لاء مفيش بس انت كمان كنت ساكت لو كنت اتكلمت كنت انا اتكلمت
احمد : عملتوا ايه في النادي طول اليوم
نور : مفيش كنا بنتكلم ونضحك ونهزر ونتمشي
احمد : كلكم ؟؟
نور : اه كلنا
ايه السؤال ده
فيه ايه
احمد : مفيش
نور : متاكد اول مره تخبي عليا حاجه
احمد : انا برضه
نور : امال انا
هو فيه ايه بالظبط
وانا هخبي ايه عليك
احمد : مش مخبيه ولا حاجه
هو انا قولت حاجه
نور : احمد قول اللي عندك وبلاش الغاز ومتعصبنيش
احمد : خلاص هقول بس اهدي شويه
نور : اتفضل قول
احمد : حاضر
هو انتي مش ملاحظه اهتمام كريم الزايد بيكي
ولا انا بيتهيالي
نور : هو مهتم اه شويه بس عادي ايه المشكله
احمد : مفيش مشكله ولا حاجه
نور : ( وهي مبسوطه من جواها لانها حست بغيره احمد عليها )
انت متاكد
امال بتسال ليه
وشاغل بالك بيه ليه
احمد : مفيش يانور
نور : احمد انت بتغير عليا من كريم
احمد : ( وشه احمر وارتبك اوي )
انا لا ابدا
دي ملاحظه مش اكتر
نور : متاكد
احمد : اه
نور : جايز برضه
احمد : ماعلينا
الهم انا هفوت عليكي بكره
خليكي جاهزه عشان منتاخرش علي الاتوبيس
نور : هههههههههههههههههه
بتضحك علي هروب احمد من الموضوع
حاضر ومش تتاخر عليا انت كمان
احمد : بتضحكي علي ايه يانور
هو انا قولت حاجه تضحك
نور : لا والله يااحمد
مفيش صدقني
بس حسيت اني عاوزه اضحك فيها ايه بس
احمد : ( اكيد بتضحك عشان هروبي من الموضوع
انا عارف نور بتفهمني بسرعه )
لاء هو انا قولت حاجه
اضحكي ياستس براحتك
المهم تكوني مبسوطه
هو انا اكره يعني اشوفك مبسوطه
نور : ربنا يخليك ليا يارب
احمد : ويخليكي ليا يارب
انا همشي بقي اروح اجهز الشنطه وانام
ماشي
نور : ماشي يااحمد
هستناك بكره
خلي بالك من نفسك
احمد : ماشي يانور
حاضر هخلي بالي
وانتي كمان خلي بالك من نفسك
سلام
نور : حاضر يااحمد
سلام
نور طلعت البيت وحضرت شنطتها وقعدت شويه مع مريم
وحكت ليها اللي حصل طول اليوم
وكان تعليق مريم
مريم : احمد دا غريب اوي
ماهو قال اصحاب
اه هو مش قادر علي كدا بس برضه
مش بايده بيحبك بس مش قادر يرتبط بيكي رسمي
وكريم دا حكايته حكايه هو كمان
يلا مسير كل حاجه تبان
المهم انتي خلي بالك من نفسك
نور : حاضر يامريم
ونور قامت نامت عشان تصحي الصبح بدري
عشان تجهز وتستني احمد ويروحوا لمكان الاتوبيس
ويطلعوا الرحله
واحمد لما روح جهز شنطته وقعد يفكر في الكلام اللي دار بينه
وبين نور وبعدها نام
تاني يوم الصبح
صحي احمد ولبس وجهز نفسه ونزل فات علي نور
ونور كمان صحت وجهزت نفسها
وجهزت سندوشات ليها هي واحمد
عشان يفطروا سوا
وشويه واحمد رن عليها فعرفت انه وصل
فنزلت واحمد اخد الشنطه منها عشان يريح ايد نور
وركبوا وراحوا لحد مكان الاتوبيس
ولما وصل احمد ونور لقوا الشله وافقين مستنياهم بره الاتوبيس
وسلموا علي بعض
وطلعوا الاتوبيس
وقعدوا كالاتي :
احمد جنب نور
كريم جنب هبه
ومازن جنب دعاء
اما هاله فاعتذرت
احمد ونور فضلوا يتكلموا
ونور طلعت السندوتشات اللي كانت مجهزاها
عشان يفطروا سوا وقعدوا يضحكوا ويهزروا طول الطريق
كريم وهبه كانوا قاعدين وراهم
كريم كان علي اخره
وكان نفسه يقعد جنب نور بس مايقدرش
عشان اخته
وكان متغاظ اكتر عشان سامع هزار وضحك احمد ونور
وخايف ليكونوا مرتبطين
هبه اخدت بالها ان كريم مضايق ومسهم كدا
فقالت تشوفه ماله
تعالوا نشوف قالوا ايه سوا
هبه : مالك ياكريم
كريم : مالي منا كويس اهو ياهبه
هبه : فين دا
دا انت شكلك مضايق ومتعصب
وسرحان وحالتك حاله
كريم : ياسلام دا كله
هبه : اه هو انت فاكرني مش واخده بالي
قول فضفض
وقول اللي مضايقك انت عمرك ماخبيت عليا حاجه
كريم : مفيش ياهبه انتي مكبره الحكايه
هبه : هو انا لسه هعرفك
انا شايفاك بقالي فتره
حالك متغير من ساعه ما اتعرفنا علي احمد نور
كريم : متغير ازاي يعني
هبه : يعني اهتمامك بنور زايد
وحاسه كدا زي ماتكون معجب بيها وبتضايق لما بتشوفها مع احمد
او بتهزر معاه او لما بيروحوا سوا
وكدا يعني صح ولا لاء
قول ماتخبيش عليا
انت عارف اني اكتر واحده بتفهمك
كريم : الصراحه كلامك كله صح ياهبه
بجد مش عارف انا مالي
حاسس باعجاب رهيب بنور
بصراحه بنوته زي العسل ودمها خفيف
وطيبه وهاديه ورقيقه ورومانسيه
وشيك وذوق وجميله وتتحط علي الجرح يطيب
وروحها حلوه اوووووووووووووي
هبه : يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
دا كله فيها
وعرفته وحسيته في الفتره اللي عرفناها فيها
للدرجه دي معجب بيها بس
ولا حبيتها
قول وماتخبيش عليا
كريم : بصراحه مش عارف غير اني بحب اشوفها اوي
واتكلم معاها وبضايق لو احمد هزر او اتكلم معاها
ولما بيروحوا سوا وبيجوا الكليه سوا
هبه : ههههههههههههههه
وبتقولي ماتعرفش
انت وقعت ياحبيبي واللي كان كان
كريم : تفتكري
هبه: طبعا انت بدات تحبها
بس انت مش قادرتصارح نفسك بكدا
خايف تتعلق بيها اكتر واكتر
وانت مش عارف هي بتحب حد ولا لاء
فتتعلق بالوهم وتجرح نفسك بحب من طرف واحد
او حب من غير امل انه يبقي من طرفين صح ولا لاء
كريم : صح ياهبه والله
زي ماتكوني حاسه اللي جوايا بالظبط
هبه : عيب عليك دا احنا اخوات
وانت عارف اني اكتر واحده بتفهمك في الدنيا دي
كريم : ربنا يخليكي ليا يااختي ياحبيبتي
بس ممكن تعملي خدمه لاخوكي حبيبك
هبه : ويخليك ليا يااخويا ياحبيبي
وايه هي الخدمه ولو اني عرفتها تقريبا
كريم : ههههههههههههههه
طيب ايه هي ياناصحه
هبه : اني احاول اشغل احمد عن نور باي حاجه
عشان الجو يخلي ليك صح ولا لاء
كريم : صح ياهبه
ممكن ولا مش ممكن
هبه : امممممممممممممممممممممممممم
افكر
كريم : لسه هتفكري
عشان خاطري وافقي
هبه : ههههههههههههههههه
للدرجه دي
كريم : اااااااااااااااااااااااااااااااااااه
وحياتي يااوختي ياحبيبتي
هبه : ماشي هو الواد لذيذ ودمه خفيف
جايز احبه انا كمان
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
لو مش مرتبط
ههههههههههههههههههههههههههههههه
كريم : وماله حبيه بس يبعد عن نور
هههههههههههههههههه
هبه : وهتوافق احبه
هههههههههههههههه
كريم : اه ليه لاء
هو طيب ومحترم ودمه خفيف
ويتحب وشاطر في الدراسه
المهم تبعديه وخلاص
سواء حبيتيه ولا لاء
ههههههههههههههههههههههه
هبه : ههههههههههههه
حاضر ياسيدي
اهدي بقي لحد لما نوصل
كريم : ماشي ياهبه
ربنا يخليكي ليا يارب
هبه : ويخليك ليا ياكريم يارب
وهنعرف اللي حصل في الحلقه الجايه